Aktualizované 9 októbra, 2023 o 01:40 pm
BlackBerry (BB) klesá o 12 % v dôsledku slabého zisku za 2. štvrťrok
Spoločnosť BlackBerry, kótovaná na newyorskej burze NYSE pod značkou „BB“, klesla po zverejnení správy za 2. štvrťrok o 12 %.
Podľa analytikov sa očakávalo, že tržby spoločnosti BlackBerry za 2. štvrťrok budú približne 150,5 mld. Údaje, ktoré spoločnosť BlackBerry zverejnila, však ukázali tržby len v hodnote 132 miliónov USD.
Bližší pohľad na správy o príjmoch BB naznačuje, že spoločnosť zarobí 49 miliónov USD z jednotky IoT. Celkovo to v porovnaní s 1. štvrťrokom predstavuje postupný nárast o približne 9 %. Podobne sa predpokladá zisk z oddelenia kybernetickej bezpečnosti vo výške 80 miliónov USD, čo je tiež oveľa menej, ako sa očakávalo.
Podľa BlackBerry je hlavným dôvodom, prečo výsledky spoločnosti nezodpovedajú očakávaniam, neschopnosť uzavrieť veľké vládne dohody.
Spoločnosť BlackBerry očakáva, že z internetu vecí zarobí 225 až 250 miliónov USD
Spoločnosť BlackBerry z väčšej časti zachovala prognózu príjmov z licencií a jednotky kybernetickej bezpečnosti. Prognóza príjmov pre oddelenie internetu vecí však bola revidovaná nižšie na reálnejšie ciele. Spoločnosť očakáva, že v tomto roku zarobí zo svojej činnosti v oblasti internetu vecí takmer 225 – 240 miliónov USD.
Generálny riaditeľ spoločnosti BlackBerry uviedol, že oddelenie kybernetickej bezpečnosti spoločnosti prechádza predajným cyklom. Spoločnosť sa zároveň naďalej teší silnej pozícii aj vďaka vládnym obchodom. Zároveň dodali, že vplyv na výnosy v druhom štvrťroku možno pripísať oneskoreniu veľkých obchodov.
Očakáva sa, že spoločnosť BlackBerry väčšinu týchto obchodov uzavrie do konca fiškálneho roka 2023. Okrem toho má spoločnosť veľa príležitostí aj v samotnom sektore internetu vecí.
Preto sa spoločnosť BlackBerry domnieva, že stačí upraviť krátkodobé ciele. Dlhodobé ciele však zostanú nedotknuté bez potreby revízie.
Po zverejnení nedávnych prognóz spoločnosti BlackBerry sa investorom vôbec nepáčilo, čo videli. Preto akcie zažívajú rýchly predaj, ktorý ich poslal o 12 % nižšie.